Reduceri de până la 50% - SUPER SUMMER SALE 2022 - Bucură-te de vară!

Gimnastica intimă pentru femei: exercițiile Kegel

Probabil că ai auzit de exercițiile Kegel, dar încă te întrebi ce sunt? Cum se realizeaza? La ce te ajută? Când să le practici? Astăzi ne ocupăm de acest subiect foarte important pentru orice viitoare mămică și nu numai!

Ce sunt exercițiile Kegel?

Sunt o serie de exerciții fizice constând în contracții repetate ale mușchilor planșeului pelvian cu scopul de a-i întări, tonifia și de a preîntâmpina probleme precum incontinența urinară, prolapsul uterin sau vaginal. Gândeșt-te la planșeul pelvin ca la un hamac ce susține uterul, vezica urinară dar și toate organele abdominale. Doctorul Arnold Kegel, un ginecolog american, a demonstrat că exercițiile Kegel pentru planșeul pelvian întăresc mușchii intimi. Pe scurt, e ca și cum ai strânge vaginul sau ca și cum ai vrea să oprești jetul de urină atunci când mergi la toaletă. Exercițiile Kegel mențin vezica, uterul, anusul și rectul în parametri normali de funcționare. 

Pentru cine sunt bune aceste exerciții?

  • pentru gravide pentru că fac ca nașterea să fie mai ușoară. Viitoarele mămici care au efectuat exerciții Kegel în timpul sarcinii vor avea o fază mai scurtă a travaliului activ. Asociația Americană a Sarcinii consideră că tonifierea mușchilor pelvieni determină un control mai bun al acestora în timpul travaliului și nașterii. Având o musculatură antrenată, viitoarea mămică va expulza mai rapid bebele prin canalul vaginal, beneficiind de o naștere ușoară.
  • pentru proaspetele mămici deoarece ajută foarte mult la recuperarea perineală. Conform estimărilor, aproape o treime din femei s-au confruntat cu un anumit grad de ruptură de perineu la nivelul planșeului pelvian în timpul nașterii. Chiar dacă ruptura nu este vizibilă cu ochiul liber, totuși ea explică numărul mare de mămici cu incontinență urinară după naștere. Rupturile de perineu de gradul I, II și III pot fi prevenite dacă se realizează exercițiile Kegel încă din timpul sarcinii.
  • pentru femeile care au pierderi ocazionale de urină în timpul strănutului, tusei, râsului, alergatului). Incontinența urinară de efort apare atunci când se produce o slăbire a mușchilor pelvieni ce susțin vezica și a mușchiului sfincterian care controlează fluxul urinar. Deși asociată cu înaintarea în vârstă, incontinența urinară poate să apară la orice vârstă. Sarcina și nașterea slăbesc mușchii planșeului pelvin și afectează nervii zonei pelvine. Astfel, pierderile de urină pot să se declanșeze imediat după naștere sau, cel mai adesea, mulți ani mai tarziu, în perioada postmenopauzei. O altă cauză a incontinenței urinare o reprezintă obezitatea care determina slăbirea mușchilor ce susțin un strat adipos cu mult peste normal.
  • pentru femeile care doresc să își îmbunătățească viața sexuală. Gimnastica intimă poate îmbunătăți circulația sângelui la nivelul vaginului, ceea ce este corelat cu libidoul și cu o viața sexuală împlinitoare. Antrenamentul mușchilor intimi determină un control mai bun asupra zonei vaginului, dar și abilitatea de a trăi mai ușor orgasmul.

Cum se realizează?

Foarte simplu, din confortul patului tău, întinsă pe spate. Sau în mașină, în timpii morți. Pe scurt oriunde, dar recomandăm ca la început să le faci în pat. Poți realiza oricâte serii de exerciții dorești, recomandarea noastră este de minimum 10 minute pe zi.

  1. Încordează mușchii pelvieni, ține un pic strâns, apoi relaxează-i. Repetă sesiunea. La început probabil ți se va părea foarte dificil să ții ”un pic” strâns, fiindcă abia vei sesiza că se contractă ceva pe acolo. Continuă, o sa reușești în timp!
  2. Fă serii rapide de contracții-relaxări, în ritmul tău propriu. Practic elimini etapa cu ținutul strâns.
  3. În timp adaugă mici greutăți de câteva grame pentru a tonifia și mai rapid mușchii intimi. Începătoarele pot să folosească inițial o greutate mică.
  4. Măsoară exact cât de bine poți strânge/contracta mușchii vaginali. Dr. Arnold Kegel a observat că orice femeie care contractă cu o presiune mai mare de 20 mm va avea mult mai puține probleme în zona pelviană (cum ar fi incontinența urinară). Unele dispozitive pentru antrenamentul muschilor pelvieni sunt special concepute să măsoare această presiune și să creeze serii speciale de antrenamet în funcție de aceasta. Exact ca un antrenor personal la sală!

Cu cât vei tonifia mai mult musculatura pelviană, cu atât mai mult te vei bucura de sănătatea si elasticitatea naturală a zonei intime pe termen lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.